Friday, July 29, 2011

花之物语

当当当当~
我来也~
可恶的惰性始终挥之不去
再加上没了当初写部落格的热忱
嗯,俺是3分钟热度女~ >___<
今日终于都来更新一些正经事

以花之物语作标题
当然内容是跟花有关系滴
话说昨天,即28/7 是我家姑姑花店开张之大喜日
于是本人就去凑个热闹
也算是帮忙招呼客人

邀来了牧师 祷告与祝福后
便是大合照, 和点心招待
与平时的商店开幕没两样

开张蛋糕
我很爱的芋头蛋糕
也是我姑姑做的 (她之前是蛋糕师傅呢)
现在比较兴趣花艺(转行中)

我这个好“摄”之徒
亦不放过为姑姑巧手下的完成品拍照的机会
本人认为很漂亮的花球
=摆设花=
未完成的作品也来插一脚 =)

胸花及手花 等 展示

漂亮的表姐也忍不住拿起一束花束来拍张美照

白色玫瑰煞是典雅的象征

我想这应该是新娘的手花吧!

婚礼上的姐妹团的手花
取用太阳花是不是也很不错呢
几抢眼的~

钱花~~
真花假花还不够,这里还取用真钱折成的花哟~

当天的糕点们
我~~没吃,因为我已经是吃好早餐来的!


芋头糕~
某人说,我这样算是穿很短
f (=.=) 莫名的问: 有吗?

最后的最后
要帮忙打下广告
(虽然明知很少人会看我的部落格)
但无所谓,想说

七夕情人节要到了哦~
各位有兴趣买花/送礼的
可到我姑姑的店里一游
购选花束送给你的挚爱

座落于medan raya 一带
即Ayam Asia (吃火锅的)对面 一带
店名为 :美艳花屋
需要买花就考虑来这里看看吧
最后~送上花之物语
花数与其含义
送花也很讲究数量的哦~=)



上面有地方写错

我懒得改
发现到的就算你聪明
没发现的就当我没错吧
呵呵



Number



Meaning
1
Love at the first sight. The single rose, whatever its color, depicts utmost devotion to a single person. "All my deepest affections are concentrated in you".
2
Mutual feelings, especially if they are red in color speak of two people who are deeply in love and together form their own happy little world.
3
Stand for the three words in "I Love You", and seek to convey this very simple yet powerful message .
5
I love you very much
6
I love you, I miss you. Speak of tthe need to be loved and cherished.
7
I'm infatuated with you
9
Long lasting love
10
Perfect lover
11
I am your admirer
12
Heart to heart
13
Forever friends. Also indicate that there is a secret admirer waiting to be discovered.
15
I'm really sorry
20
love you forever

21
I love you most
22
Love each other
24
You're always on my mind. Stand for the twenty-four hours of the day, and say that the loved one is thought of during every hour of the day.
36
Belongs to you
40
My love is genuine
44
Pledge a constant and an unchanging love.
50
Signify a love that has ripened well, and has never been regretted.
99
Love you till I die
100
I'm totally devoted to you. Signify a happy union of two loving souls till death or till a hundred years.
101
Would you marry me
111
Long lasting love
365
Love you every day
999
Everlasting love
1001
Never ending love

5 comments:

  1. 我没发现到写错哦..我是笨蛋?? =.=
    图片拍得很漂亮啊,你这个好摄之徒.
    哈哈哈!还有啊,说到花我就想到..
    阿花林花生啦!! XD

    ReplyDelete
  2. 还有 我家有那个钱花叻
    5朵 哈哈哈哈

    ReplyDelete
  3. Haha.非常明显,照片上的网址写错啦!哈哈!
    这样都给你想到阿花?真是的。钱花是你的?好像听你说过。但不是很记得!

    ReplyDelete
  4. 5朵=I love u very much! Haha

    ReplyDelete
  5. 哦,我拉上去看了之后,还真的呢!哈哈哈!
    对啊,那个阿花太可爱了,无时无刻想到她!!
    我有那个钱花咯,我妈妈也有几多.
    但是她说她很多次都想拆开来用!
    可是就是舍不得!!可爱吧? XD

    ReplyDelete